Üldinfo

PISA 2018. aasta põhiuuringus osales Teie koolist 38 õpilast.

Allpool on esitatud ülevaade Teie kooli õpilaste testisoorituse tulemustest. Võrdluseks on ära toodud vastavad näitajad Eestis ning OECD riikides keskmiselt. 2018. aasta uuringu põhivaldkond oli funktsionaalne lugemine, seepärast on eraldi välja toodud ka joonised lugemise alamskaaladest. Funktsionaalne lugemisoskus on kirjalike tekstide mõistmine, kasutamine ja kajastamine ning oskus tekstidega ümber käia selleks, et saavutada oma eesmärke, arendada oma teadmisi ja võimeid ning osaleda ühiskonna elus.

Tagasisides välja toodud näitajate tõlgendamisel tuleb silmas pidada, et PISA on statistiline uuring, mille metoodika võimaldab saada täpseid hinnanguid haridussüsteemi kui terviku tasandil. Igale üksikule koolile antav õpilaste võimekuse hinnang jääb paratamatult ligikaudseks.

Head tutvumist!

Keskmised tulemused valdkonniti

Õpilaste jaotus saavutustasemete põhjal

PISA uuringus hinnatakse õpilaste võimekust saavutustasemete kaudu. Kõige kõrgem on 6. tase. Baastasemeks, mis võimaldab eluliste probleemidega edukalt toime tulla, on 2. tase.

Lugemise alamskaalade keskmised tulemused

Lugemise alamskaalad saab jagada kaheks:

  • Protsessi alamskaalad - peamised kognitiivsed protsessid, mis on vajalikud ülesande lahendamiseks.
    • Teabe leidmine
    • Mõistmine
    • Hindamine ja kajastamine
  • Allikaga seotud alamskaalad - tekstide arv, mida vajatakse õige vastuse konstrueerimiseks.
    • Üksik tekst
    • Mitmiktekst

Protsessi alamskaalad

Allikate alamskaalad

Õpilaste eluga rahulolu ja edenemismõtteviis

Eluga rahulolu

Edenemismõtteviis

Rohkem infot PISA 2018 Eesti tulemuste kohta leiate siit: https://www.innove.ee/uuringud/pisa-uuring/pisa-2018/

Täname!